Pappadomare osv.

Bortamatch mot Bele (hittills obesegrade) som för tillfället ledde serien, och det hade vi tänkt ändra på. Det började inte ens bra, ingen domare dök upp och ca. 20min. efter utsatt matchstart hade Bele fått fram en annan domare som skulle döma matchen så den kunde genomföras. (En pappa från Beles lag)

Redan första kvarten känndes det som att vi mötte ett starkt lag som pressade oss direkt med en hög press så vi sällan kom in på offensiv planhalva. Vi stod ändå emot hyfsat med ett aggresivt försvarsspel. En olycka kommer sällan ensam och i den här matchen började det med att Johan vred sönder något i sitt knä efter ca: 20 min. så att vi var tvungna att tillkalla en ambulans. Då ambulansen kom blev det ytterligare en försening på ca: 15 min. eftersom ambulansen måste köra över planen för att hämta upp Johan.

Under tiden vi väntade på ambulansen pågick spelet, vi också släppt in 2 mål på 2 min. så när spelet återupptogs var det redan en "uppförsbacke". Trots pressen släppte vi ändå inte in några flera mål i första och stod även emot de första 8 min. i andra, då började raset, vi släppte in i genomsnitt 2,5 mål var 10:e minut. Slutresultatet blev 12-2. Naturligtvis inte en godkänd insats, och mycket tyder på att vi inte tränat tillräckligt för att orka en hel match.

Några "godbitar" skall ändå nämnas, Tobbe räddade oss från en ännu större förlust och gjorde en godkänd insats trots siffrorna, Andreas satte 2 mål, varav det ena en "delikatess" från mittlinjen direkt efter avspark med en lång och hög boll som gick bakom målvakten och in under ribban bara 5 sek. efter vår avspark.

Sköna citat från matchen:

Gustav Alm blir skadad: Aaaaaaaj men vafan, säg FÖRLÅT då! Men säg FÖRLÅT!

Domaren efter ett offsidemål: Hur ska jag kunna se att det var offside härifrån?

Carlos har 2 gubbar på sig: Hjääääääälp, men Havan hjälp mig!!!

Andreas: Asså det är ju förfan någons pappa som dömer..  Svar av Belespelare: Inte min iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0